Who is in and who is out?

2kommentarer

 
 
Jag kan bli otroligt trött på alla modebloggar, tidningar och snack om kroppar och skönhet. Jag skrev tidigare om detta på min dåvarande blogg och länkade till en hemsk artikel på det från Sofis mode. Vi ska enligt henne fråga oss vem som passar bäst i klänningen. Varför ska vi göra det? Vad är syftet? Är det inte bättre att bara konstatera att båda kvinnorna bär upp klänningarna och är grymt snygga? Nej, istället för att berömma och backa upp varandra ska vi lära oss att jämföra, kritisera och rangordna. Det här är typiskt! Det är är bara ett av många exempel på tillfällen då kvinnor och tjejer upmanas att utvärdera, jämföra och kritisera varandra. Jag hittar fortfarande exempel på detta regelbundet, nu senast i Damernas värld. Det här sänder ut helt vrickade signaler! Jag hade ju hoppats på att vi kommit längre än så här.
 
 

Hello, var är systerskapet? Kan vi inte komma överens om att vi alla duger?

2 kommentarer

Marta

27 Nov 2012 17:34

Jag håller med dig, vi behöver inte mer utav sådana artiklar. Jag köper numera aldrig några sådana tidningar.

Svar: Inte jag heller egentligen. Jag gjorde ett försök nu när jag flög så länge till USA men blev bara besviken :(
engnuttasocker.blogg.se

Anna

27 Nov 2012 19:41

Tack för ett ruggigt bra inlägg. Mycket bra skrivet och jag håller verkligen med dig, kramar

Svar: Vad skön att höra att fler är med mig i detta. Det är ju helt galet att vi inte alla ska få vara fina som vi är, eller hur? Tokheter.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej