Firat höstens träningsinsats.

6kommentarer

 
Jag tror att förbättringar och utveckling uppnås bäst genom att sätta upp konkreta mål med ett belöningssystem. Det gäller inte minst när det gäller att komma igång med träningen och få träningen att bli en inarbetad vana. När min vän E hade svårt att få rutin på sin träning satte jag därför upp ett mål för henne:
 
"Träna tre gånger i veckan hela augusti och september så ska jag bjuda dig på en BIO-kväll."
 
Hon antog direkt utmaningen och igår kväll, två månader senare, var det dags att fira vad hon åstakommit. Det blev tjejmys på Saga i Stockholm med en riktig feel goodfilm med underbara Merly Streep. Se den här filmen om du vill skratta gott och le inombords.
 
 
 
Hon har verkligen gjort det bra och fått träningen att bli en naturlig del av veckan.
Hurra vad du gjort det bra E!
 
 
 
  

6 kommentarer

Karro

12 Oct 2012 10:21

Bra tisp! Och bra jobbat av din kompis!
Trevlig helg.

Svar: Ja, hon har varit superduktig! Speciellt kul är det att hon nu fortsätter med träningen :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

12 Oct 2012 10:22

Tips, skulle det ju såklart stå ;O)

Sofia

12 Oct 2012 10:28

Mysigt! Och kul utmaning :). Den filmen vill jag också se, verkar härlig!

Svar: Det är supermysigt och ger ett gott leende :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

12 Oct 2012 10:45

Härligt jobbat av din kompis, alltid bra med en morot! Gillar "må-bra-filmer" så den kanske jag måste se.

Svar: Gör det, den var riktigt mysig! Perfekt för höstkvällar.
engnuttasocker.blogg.se

endorfina

12 Oct 2012 11:47

Åh vilken himla bra utmaning!

Svar: Tycker det är viktigt att hjälpa till med motivationen :)
engnuttasocker.blogg.se

milla

13 Oct 2012 18:29

Vilken bra ide, peppar oxå en kompis som har svårt att hitta motivationen,men nu har hon fixat det med min hjälp i tre veckor.
På måndag ska jag på bio kanske ska vi se denna :)
Ha en bra helg

Svar: Åh, vad bra jobbat! Ibland kan en konkret belöning vara just det man behöver för tat fixa det hela vägen. Hoppas det går bra för din vän!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej