Plocksallader för hela slanten.

5kommentarer

Det ska vara lätt att göra bra val. Näringsriktig mat borde finnas lättillgänglig i alla butiker och till en bra penning så att alla har möjlighet att äta gott och bra. Därför blir jag så glad av att de att fler och fler butiker börjar ta sig an konceptet med plocksallader. Vid vårt kontor har Hemköp nu skapat en plockbar där du kan mixa din egen sallad helt efter tycke. Det finns allt ifrån kyckling, skaldjur, skinka till bönor, tomater, ananas, avokado, ägg, ost och massor av annat gott.

 

 
 

Idag plockade jag ihop en lunchlåda med en grönsallad och tomater i basen, tillsammans med sojabönor, kidneybönor och rivna morrötter. Sist men inte minst tryckte jag ner tonfisk, några skivor kyckling och en skopa ananas. Allt till ynka 60 kr. Yummie!

 

Håll utkik i en butik nära dig!

5 kommentarer

Karro

10 Oct 2012 16:48

Tyckte också att det var HUR bra som helst tills jag såg en person provsmaka och lägga tillbaka efter att ha haft maten i munnen. Tyckte det var så äckligt så jag kom mig inte ens för att säga något!!!
Men annars gillar jag idén

Svar: Men fy vad äckligt.. Tänk att folk beter sig så. Sjukt märkligt.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

10 Oct 2012 20:14

Mm, håller med. Det konceptet tror jag på i längden..grymt =)

Svar: Ja, visst är det himla bra!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

10 Oct 2012 22:50

älskar oxå plocksallader men kan tycka ibland att priset är ett skämt.. men oftast är de helt ok :D

Svar: Jag tycker priset är bra men kanske är det för att jag jobbar och bor i centrala Sthlm där lunchrpiserna är högst i landet. Allt under 70 kr är ett vrakfynd... :)
engnuttasocker.blogg.se

dianasdrömmar

11 Oct 2012 06:50

Perfekt när man får välja själv kram Diana

Svar: Det tycker jag också. Då kan man skippa det mindre goda så som lök som ofta finns i färdiga sallader och bara fylla på med godsaker :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

11 Oct 2012 10:15

Det är perfekt med plocksallader! Gott det ser ut!

Svar: Det blev riktigt gött faktiskt. Himla kul sätt att ordna matlåda snabbt!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej