Livsmedelsverket om LCHF.

2kommentarer

Funderar du på att börja med LCHF? Eller har du länge ätit enligt en lågkolhyratskost? Läs det här först av Livsmedelsverket.
 
Vad kostatera Livsmedelsverket? Jo, att visst kan det ge viktnergång under en period men LCHF innebär en hel del hälsorisker. Det ger problem med förstoppning, höjer blodfetterna, ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar och gör det svårt att få i sig alla näringsämnen vi behöver. Dessutom blir många trötta och matta av LCHF-kost.
 
Som många vet vid det här laget är jag av den bestämda uppfattningen LCHF inte är bra för kroppen. jag kan inte se kolhydrater som en fiende. Min förhoppning är bara att samhället kunde hitta tillbaka till en vettig kosthållning med ett långsiktigt välmående som mål.

2 kommentarer

Helena

27 Sep 2012 17:52

Jag håller helt med dig! Den enda kosthållning som jag tror på är en blandning och äta enligt tallriksmodellen. All överkonsumtion leder till biverkningar på ett eller annat sätt.

Svar: Det tror jag med. Ensidighet är väl aldrig bra i något avseende så varför skulle det vara med när det kommer till mat?
engnuttasocker.blogg.se

Karro

27 Sep 2012 22:38

Håller med dig, variation måste vara det bästa i längden.

Svar: Ja, eller hur? Och så mycket roligare också!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej