Citrusnyhet hos Valio.

5kommentarer

Igår när jag var och handlade pekade min vän E ut Valios nya citronyoghurt. "Som en efterrätt!" var beskrivningen jag fick, och vem kan motstå en sådan reklam? Såklart den hamnade i korgen!

Jag kan inte annat än hålla med henne! Den något högre fetthalten gör den krämig och god. Smaken är en perfekt kombo av sötma och citrus, utan läbbiga fruktbitar. Bra för den lite lyxigare frukosten eller som tillbehör till färska jordgubbar eller fruktsallad. Kort sagt; en fullpoängare!

5 kommentarer

Mari

16 Apr 2013 10:33

Låter riktigt fräscht. Ringa lite sådant över frukt måste ju vara heaven =)

Svar: Det var precis min tanke. Supergod! Köp hem vetja!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

16 Apr 2013 11:08

Låter rikgit gott!

Svar: Det är helt klart värd att köpa hem!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

17 Apr 2013 15:14

Jag är egentligen inte så förtjust i smaksatt yoghurt, men måste säga att det där lät riktigt gott. Minns citronyoghurt och bananyoghurt från när jag var liten. Banan var min absoluta favorit. Och ja, som efterrätt är det ju allt.

Gillar de fetare varianterna av yoghurt, konsistensen blir så god då. Kanske måste testa citronyoghurten :)

Hoppas du har en bra dag!
Kram

Svar: Jag är egentligen lite lik dig där. Men jag brukar ibland blanda naturell och smaksatt för då upplever jag att det blir med lagom med smak. Jag gjorde det imorse med färska hallon och flingor. Toppengott!
Ha en bra dag du med Emma!
engnuttasocker.blogg.se

Malin

17 Apr 2013 19:47

Älskar citronyoghurt! Det ger mig barndomsvibbar :) Tyvärr har jag inte hittat den som smakar som barndomsyoghurten än.. Den här kanske är den!?! :D

Svar: Det är fler som sagt det. Vad lustigt! Hoppas den väcker minnena till liv :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

18 Apr 2013 09:56

Sv. Ska testa :).

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej