Raw foodgodis Ekomoa Raw, hit eller dis?

7kommentarer

Jag älskar raw food. Fräscht, gott och näringsrikt. Nu börjar det även bli mer och mer vanligt med godis i samma kategori och det går att hitta lite överallt. Här har vi ett exempel - Ekomoa Raw. Den här godisprodukten innehåller hallon, dadlar, blåbär, rå lakrits och psylloumfröskal. Förpackningen säger "Bara det, inget annat!".

Jag är klart skeptisk. Lite tunna och svårta att tugga tyckte jag. Smaken var inte heller direkt något att tjoa över; lite plastig liksom och utan finess. Dyr var den också. Även om jag gillar raw food finns det vissa saker som jag vill behålla "vanliga", så som godis och frukt. Nej, give me the real stuff!

7 kommentarer

Helena

23 Apr 2013 22:17

Tack för tipset! Då lägger jag dem pengarna på riktig och smakfull frukt istället.

Svar: Det tycker jag :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

24 Apr 2013 09:52

Åh, den såg spännande ut. Helt klart värt att testa iaf :). men synd att sådant ska vara dyrt.. Var hittade du den?!

Svar: På Kajsa Warg men jag har sett det på fler ställen. Har du testat något bra raw foosgodis?
engnuttasocker.blogg.se

Karro

24 Apr 2013 13:06

Utan att ens ha smakat är jag ändå beredd att hålla med;0)

Svar: Eller hur? Ska det vara så ska det vara :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

24 Apr 2013 13:46

Kul att prova iaf :D

Svar: Absolut :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

25 Apr 2013 20:54

Sv. Åh vad är det för butik?!... RawBite har jag testat iaf,, riktigt gott =)

Svar: Åh den ska jag testa. Tack för tipset! Det ligger en butik vid St Eriksplan och en på Söder vid Nytorget. Det är absolut värt besök!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

28 Apr 2013 12:37

Det är synd att såna där nyttiga godisar ska vara så dyra jämt.
Såg att du gjort LCHF-chokladbollar till jul. Har du testat raw food-chokladbollar? Hur gott som helst, enligt mig!

http://www.recept.nu/liten_kaka/efterratter_och_godis/frukt_och_bar/liten_kakas_rawfood_chokladbollar/

Även gott att ha i koksflingor i själva smeten.

Svar: Nej, det har jag inte gjort. Tack för tipset, vad roligt! :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

28 Apr 2013 20:04

Sv, Tack igen för bra tips :) kram

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej