Take awayfrulle utan laktos och gluten?

5kommentarer

God morgon världen! Här kommer en hälsning från tåget mot norr där jag ska förhandla i tingsrätten idag. Ute skiner solen och här njuter jag av att få sitta stilla en stund med musik i öronen. När jag åker morgontåg brukar jag köpa med mig frukost take away. Det är en rutin som dock komplicerats sedan jag börjat äta både laktos- och glutenfri mat. Inga köpmackor funkar och nästan inga yoghurtar eller andra färdigalternativ heller. Tur är väl då att den ökade gruppen laktosmagar öppnar upp för fler laktosfria val. Ta den här Yoggin till exempel dom är lätt att ta med dig från butiken och slänga i väskan. Tillsammans med ett kokat ägg hemmifrån, en banan och en latte blir det en ganska bra frulle.

Hoppas du mår en bra dag vad du än tar dig för!

5 kommentarer

Mari

11 Apr 2013 10:40

Åh är den laktosfri, jippi..Perfekt :)

Svar: Sjukt bra och lätt att ta med sig. God också :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

11 Apr 2013 10:45

Vilken snygg väska, love it!

Svar: Tack! Är en stor väskfantast :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

11 Apr 2013 19:44

Låter ganska mysigt tycker jag. :) Dumt med frukosten dock. Man tycker ju att det borde finnas bra alternativ, känns ju inte direkt som att det är nytt med varken laktos-eller glutenintolerans. Jag köpte en smoothie idag som lätt var fri från båda. Dock hade dom slängt i gurka (?) i den, så det var allt den smakade. Ingen höjdare. Men jag som ändå äter laktos (om jag inte är hemma, då köper jag alltid laktosfritt), så gillar jag att det kommer mer om mer bra yoghurtalternativ på grekisk och naturell yoghurt. Idag köpte jag en variant till min smoothie med äpple och kanel i grekisk yoghurt. Så himla gott. :)

Svar: Ja, jag tycker det med. Just med glutenfria alternativ är under all kritik tycker jag. Smoothie är ju bra, men med gurka?! Hmm.. Men jag ska inte döma förrän jag testat.
Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Julia

12 Apr 2013 11:19

Svar: Tack :)!

Jag sitter också på tåget just nu mot norr. Har också det problemet så tog med mig laktosfri keso med lite nötter och torkad frukt. De borde ga mer alternativ. De är faktiskt många dom har allergi eller är känsliga.
Ha en fin helg :)!

Svar: Det är ju en bra idé, ska köra det nästa resa. Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

mari

13 Apr 2013 10:24

Sv. Då ska jag smaka den, så bra att veta, när man är på språng vill man gärna bara haffa något som man vet är gott, och som man KAN äta...

Svar: Gör det! Något söt men det är gott ibland :) Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej