Lek med salladsskålen.

6kommentarer

Salladsskålen kan vara middagsbordets mest bortglömda ting. Trots att den ska fylla upptill halva tallriken är den ofta trist utan någon effort. Men tänk vad mycket roligt en kan göra med några gröna blad och lite andra godsaker! Som här en skål med en enkel bas av bladspenat, tomater och paprika. Hacka ner ett syrligt äpple, en avokado, russin, torkade tranbär, solrosfrön och cashewnötter. Volia, salladen är inte längre ett tillbehör utan en god del av resten av maten. Yummie!

6 kommentarer

Lina

27 Feb 2013 20:58

Låter supergott!! :) Älskar att ha avokado i salladen!

Svar: Me to :)
engnuttasocker.blogg.se

kjell

27 Feb 2013 22:14

Jag älskar sallader, det händer ibland att jag äter mer sallad än annat, men de e bara isåfall för att det just passar så bra in med huvudrätten..
Har hänt att jag har blandat i svamp..
T.ex kantareller, eller aspsopp..min favvosvamp.
Om det nu var den som blev blå när man fipplade med den..lol....frid å allt gott..K

Svar: Ska man lyssna på livsmedelsverket så ska det vara mer av sallad så du är ju ett strålande exempel :) Svamp är en favorit här med!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

28 Feb 2013 10:18

Mums, äslar sallad men jag glömmer alldeles för ofta bort att fixa en till maten.

Svar: Jag kan tänka mig att det är lättare att det glöms bort när man har småmunnar hemma att mätta ;)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

28 Feb 2013 15:41

Välkommen hem igen :) Antar att du haft det underbart ?!,.

Svar: Jag hade det superskönt. Det är så värt att komma iväg med jämna mellanrum tycker jag :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

28 Feb 2013 22:20

Super fräsch sallad! Visst gör en sådan sallad skillnad till måltiden. :-)

Svar: Oja! Du ser också ut att ta tillvara på salladen med alla dina goda recept :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

04 Mar 2013 13:38

Sv. Mm, det är verkligen det =) Sådant måste hända ibland !!!

Svar: Eller hur! :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej