Meet me at the cupcake café.

4kommentarer


Kryper nu ner i sängen efter en mysig lördag med föräldrarna på besök. Fika, shopping och myskväll hemma med god mat och melodifestivalen. Det är bra grejer det!

Jag skulle gärna vilja bli en sån som läser innan bed time, men jag har alltid lite svårflirtad när det kommer till böcker. Det är sällan jag fastnar i böcker. Är du likadan? Då tänkte jag tipsa om en riktig feel goodare - Meet me at the cupcake café av Sophie Kinsella. Det är en superhärlig bok som handlar om ekonomen Issy som vågar ta steget att satsa på sin dröm om att öppna ett café med hembakade bakverk, precis som hennes morfar. En av bokens söta detaljer är att varje kapitel börjar med ett recept. Hur kan man låta bli att bli baksugen liksom? Kort och gott; om du vill läsa något mysigt, underhållande och opretentiöst i vår, läs denna!

4 kommentarer

Emma

17 Feb 2013 11:55

Mysigt att ha föräldrarna på besök :) Låter som du också haft en riktigt bra helg hittills.
Hm, det låter som en mysig bok. Jag brukar inte heller få någon ro till att läsa böcker. Jag kan nästan bli stressad av det, haha. Gillar fart o fläkt ;)

Angående min mage så var det ett tag sen jag faktiskt var o kollade den. Men de hittar inte nånting. Ingen allergi/intolerans, ingen magkatarr, inget annat. Möjligen någon "IBS light", så rådet jag fått hittills är att stressa ner. Det kommer o går lite, och nu har jag varit bra länge, så det var väl dags för en ride igen.. Kanske borde gå o kolla upp den igen, men det känns så hopplöst när det inte gett något tidigare.

Skönt att du fått bra hjälp med din mage. Hur känns det nu när du lagt om kosten, går det bättre med magen för dig?

Svar: Jag hoppas du får goda råd och att det går framåt. Jag kör just nu noll gluten eller laktos, inga bönor eller okokta rotfrukter, inge kolhydrater på morgonen så magen får vila igång dagen sedan mycket fisk istället för kött. Typ så i korta drag. Det har blivit bättre, ffa pga glutenfri kost tror jag.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

17 Feb 2013 14:13

Den ska jag absolut lägga på minnet.
Ha en härlig söndag!

Svar: Jag hoppas du gillar den :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

17 Feb 2013 17:07

Mysigt ni verkar ha haft det =) Vart bor dina föräldrar ?,.

Svar: De bor i Umeå, där jag är uppväxt. Vi försöker få till några helger och då :)
engnuttasocker.blogg.se

Fia

04 Mar 2013 10:06

Tycker Sophie Kinsella böcker brukar vara bra och roliga. Den boken verkar vara nåt för mig :)

Svar: Hoppas du hittar den. Supermysig!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej