Monsterpass och after träning.

10kommentarer

Puh. Ett riktigt monsterpass Crosstraining avklarat och mina ben är helt ur funktion. Det går inte att lyfta armarna mer än nödvändigt och ryggen bär knappt upp min överkropp. Klassen var indelad i tre block med tre övningar i varje blocksom vi deltagare roterade mellan. Det var allt i från löprusher till burpies, från höga hopp upp på bänk till trusters. Arbetet varade sedan i 15 + 15 + 8 minuter med hög intensitet utan verklig vila.Passet leddes av två instruktörer, vilket gjorde att det var lätt att få hjälp med teknik och pepp. Svettigt, tufft och kul. Puh.
 
 
Såhär efteråt är det skönt att slå sig ner i soffan med något läsbart och fylla på energiförrådet. Havregrynsgröt med krossade linfrön, chaifrön och hackat äpple. Gröten är kryddad med mängder av kanel och kardemumma och sedan toppad med lite kokosflingor. Fylla på är lite viktigt som träningen i sig.
 
Har du tränat idag?

10 kommentarer

Marie Bergman

12 Feb 2013 18:49

Ja man får väl lov att ha sådana dagar ibland! Men lite vårsol på det här så blir nog livet lite roligare igen. :) Jag har tyvärr inte tränat idag, jag är förkyld! :(

Svar: Då låter det mer än smart att vila. Krya på dig!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

12 Feb 2013 18:57

:) Härligt. Älskar crosstraining. Det verkar inte vara upplagt på samma sätt som på det passet jag brukar gå på, men riktigt grymt är det.

Svar: Det är en av mina favoritklasser. Jag hoppas att jag snart får tag på en fast klass själv att leda, gick utbildningen i höstas. Grym träning!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

12 Feb 2013 20:33

Yes idag blev det ett body Step pass.

Svar: Åh,det som så kul! Saknas på mitt gym :(
engnuttasocker.blogg.se

Marie

13 Feb 2013 11:07

å vad härligt! Jag har fortfarande inte prövat crosstrainingen, varit på väg länge men det blir aldrig av.
Jag tränade rygg, axlar samt intervallträning i morse.
Ha en fortsatt fin dag!

Svar: Det är en riktigt bra och varierande pass. Testa vetja! Skönt att du fick börja dagen med morgonträning. Love it!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

13 Feb 2013 18:26

Åh härliga känsla. Jag längtar!

Svar: Me to, love it! Men idag är det lite stelt i benen...
engnuttasocker.blogg.se

Lina

13 Feb 2013 19:26

Låter som ett bra och tufft pass! Härligt!

Jag vilar idag ut min förkylning!!

Svar: Klokt, mycket klokt! Krya på dig!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

14 Feb 2013 06:52

Åh, älskar sådana där monsterpass!

Svar: Jag med! Speciellt när allt flyter och man verkligen lyckas pressa.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

14 Feb 2013 11:25

Härligt pass!

Svar: Det kändes idag vill jag lova. Ajaj!
engnuttasocker.blogg.se

Sara Ekman

14 Feb 2013 13:52

Härligt! Jag körde bara lite magövningar i morse innan jag skulle till jobbet. Bättre än inget :)

Svar: Allt rörelse som blir av är bra :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

14 Feb 2013 21:29

Sv.:) Woohoo, vad kul. Då måste du säga till så jag kan komma och träna :)

Svar: I will! :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej