Morgoncykel.

9kommentarer

5.50 ringde klockan och det var dags att stiga upp för att köra igång dagen med ett cykel45. Kläderna på, lätt frukost i magen och så stack jag iväg.

Jag brukar inte instruera morgonpass utan har mina fasta klasser på kvällstid. Nu behövde docl en kollega till mig hjälp och kag tyckte därför att det var roligt att få pröva något nytt.

Det är viktigt att anpassa klassupplägg och musik till tid, plats och grupp. Jag är själv en morgontränare och vet vad jag behöver för att få en bra träningsstund i gryningen. Men vad vill andra ha på morgonen? Jag mixade om delar av mitt nuvarande kvällspass med några gamla favoriter. En lugnare uppvärmning och en tydligare stegring av intensiteten under klassen. Jag bytte ut de mest tuffa och utmanande låtarna för att ge plats åt fler peppande och lättsamma låtar.

Det blev en kanonstart på denna torsdag! Trots slaskigt väder var klassen mer än halvfull av nyvakna deltagare, redo att röra på benen. Gänget var med från början till slut och jag fick sedan tacka för mig och önska alla en fin dag. Good stuff!

Jag har turen att vara ledig från jobbet idag och njuter därför av en långdragen frukost nr 2 framför nyhetsmorgon. Hej torsdag!

9 kommentarer

Karro

07 Feb 2013 11:46

Bästa starten! Härligt att vara ledig.

Svar: En kanonstart, helt klart!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

07 Feb 2013 20:13

Lovely! Härlig start på sadeln!! :)

Svar: I love it!
engnuttasocker.blogg.se

Y A S M I N E

07 Feb 2013 20:16

RE: tack! Den finns på in&finn

Svar: Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Marie Bergman

07 Feb 2013 20:55

Hehe ja jag vet! :) Jag har blivit helt beroende nu när jag gjorde det igen. Testa du med :)

Svar: I will!
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

08 Feb 2013 11:16

AVIS! Här kämpar man fortfarande med förkylningen, men så galet kallt ju!

Svar: Men stackare :( Ta det lugnt så att du blir riktigt frisk innan du drar igång igen.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

08 Feb 2013 12:31

:) Hur skönt som helst ju, bästa början.

Svar: Håller helt med dig :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

08 Feb 2013 14:14

Åh, det låter som en riktigt bra start på dagen. Särskilt när man får vara med och sprida den till andra :) Skönt med ledig dag sen också, ingen stress :)

Hoppas du får en fin helg!

Svar: Hade en fin och lugn dag. Hoppas du också får en fin helg!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

09 Feb 2013 06:51

Visst är det underbart att starta dagen med spinning!

Svar: Oja, och kul att få testa att leda en morgonklass också jag som bara kör kvällar annars.
engnuttasocker.blogg.se

Bara Sara

10 Feb 2013 21:13

Vilken fin start på dagen!! Härligt!!

Svar: Det var det verkligen :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej