Pussla ihop balansen i livet.

10kommentarer

Det har blivit alltför mycket soffa och TV-serier på sista tiden. Anledningen äregentligen inte att jag vill utan för att det blir den givna sysslan när man kommer hem trött, sent och fått mat i kroppen.  
 
I oro för att totalt soffa bort mig själv om kvällarna poppade jag idéen för A att vi skulle dra igång ett kvällspyssel hemma. Jag föreslog att plocka fram en av mina återkommande passioner...pussel! Kanske låter det lite gammalmodigt, men det är verkligen en underskattas sysselsättning! Jag började för några år sedan bara för att testa och blev helt biten. När man väl har kommit gång går det bara inte att sluta - bara en bit till, och en till, ojdå, där passar ju den biten... Ett perfekt kvällsprojekt när man vill rensa huvudet och tänka på annat än jobb, måsten, privata problem och kommande events som inte är färdigplanerade.
 
 
 
1500 bitar. Något att bita i.
(lägg märke till min fantastiska ordvits)
Den här högen ska bli hela världens kartor.

Tänk om livets pussel var lika enkelt,
att det bara var att följa bildmallen på kartongen
och bara hitta rätt bit och sätta den på rätt plats.

10 kommentarer

Helena

13 Feb 2013 22:55

Vad kul med ett sånt stort pussel på gång. Det är näst intill omöjligt att gå förbi utan att lägga dit en bit:)

Svar: Precis! Och det är ju det som är så härligt, att man blir heeelt biten!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

13 Feb 2013 23:47

Pussel låter mysigt. Jag minns knappt hur livet var när tid inte var en bristvara.

Svar: Eller hur? Det är ett mysigt projekt att ha tillsammans.
engnuttasocker.blogg.se

Marie

14 Feb 2013 07:57

Vad mysigt det låter. Jag och min sambo försöker ha en tv-och datafri kväll i veckan då vi bara umgås genom att prata eller spela något spel. Myys! : )

Svar: Det låter som en bra deal tycker jag. Viktigt att försöka umgås med varandra och inte bara med skärmar.
engnuttasocker.blogg.se

Emma

14 Feb 2013 11:29

Åh, jag älskar att lägga pussel. Borde köpa en sån där pusselmatta, för då kan man stuva undan det lite smidigt väl? Ett pussel med många bitar brukar ju ta sin lilla tid att lägga... haha.

Och pussel är ju lite som med träning, som du säger, man får chansen att koppla bort allt runtikring och kan bara gå in i sin egna lilla värld för en stund. Dessutom kan man ju göra det tillsammans. :) Tummen upp!

Svar: Pusselmatta är riktigt bra, speciellt när man bor litet som vi. Då kan man packa ihop allt lätt och fortsätta sedan när man vill. Den kostar inte små mycket heller. Rekommenderas starkt!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

14 Feb 2013 13:21

Ja absolut. Det kommer att bli en riktig Cypernblogg framöver! =) Häng gärna med!

Svar: I will!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

14 Feb 2013 14:30

Min man älskar pussel och jag blir bara stressad av det;0)
Tur man är olika.
Kram

Svar: Haha, nej det kanske inte är för alla. Kanske kan du sitta med laptopen bredvid och blogga samtidigt? :)Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Saras Träningsblogg

14 Feb 2013 16:59

Har ett pussel vi fick i julklapp på 1000 bitar! Ska försöka komma igång med det med :D

Svar: Sätt igång, det är roligare än vad man tror!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

14 Feb 2013 17:37

Åh vilken mysig kvällssysselsättning!

Svar: Det är faktiskt kul också. Lite otippat :)
engnuttasocker.blogg.se

felicia

14 Feb 2013 23:01

å va mysigt :) måstekanske köpa hem ett.. men då måste man ha tiden till de oxå iofs.. går den oxå att köpa nånstans?? :P

Svar: Haha, nja, det är ju just det... Men vi har lovat varandra att ta oss tid. Och ofta handlar det om att prioritera bort den där halvtimmen framför TVn.
engnuttasocker.blogg.se

Malin-Charlotta

16 Feb 2013 12:11

Tycker det låter som en fantastisk hobby. 1000 gånger bättre än tv och soffa :)

Svar: Eller hur? Mysigt och socialt :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej