Onsdagsdate och sushi.

3kommentarer

Jag tycker det är skönt att ha riktigt nära vänner som känner mig utan och innan och därför är jag riktigt glad att mina barndomsvänner från norr flyttat ner till Stockholm. Vi har dock märkt att det är svårt att få till så många träffar som vi skulle vilja och att det lätt blir lång pause mellan omgångarna. Vi har därför gett varandra ett nyårslöfte om att träffas den första onsdagen varje månad för en middag. Middagen äger rum på en restaurant som vi turas om att välja ut. Tanken är att få till regelbundna träffar som alla kan boka in i god tid, samtidigt som vi får chansen att pröva nya matställen.

Igår kväll var det premiär för onsdagsträffarna. Jag hade valt japanska stället Råkultur på Östermalm. Fantastiskt god mat och en spännande meny till bra pris. God service och trevlig stämning. Ett toppenställe med andra ord!

Vad gör du för att få till kompisträffarna?

 

3 kommentarer

Marie

10 Jan 2013 10:52

Jag håller med om att det bland går för länge mellan gångerna man träffar vissa vänner. Vi hade förut en liknande "regel", vi träffades en gång i månaden på middag, brunch eller något annat, vi turades om att välja vad vi skulle göra. Tyvärr har det runnit ut i sanden...
Kram

Svar: Det är ju en bra grej, speciellt om man kan sätta ut nästa tillfälle direkt då man ses.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

10 Jan 2013 13:02

Vi brukar ses på afterwork med jämna mellanrum.
Det är ju alltid lika kul när man får till det och alla är samlade.

Svar: Det har tidigare varit vår melodi eftersom alla "ändå ska äta" men det har varit svårt att få till en tid då alla kan. Nu hoppas vi på bättring!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

12 Jan 2013 13:48

Visst är det underbart med de nära vännerna! Jag och mina bästa tjejkompisar brukar boka i en helg varannan månad när vi ses hela helgen hemma hos någon av oss, med eller utan barn. Då har vi massor med tid till att umgås. :-)

Nu blev jag sugen sushi!

Svar: Vilken grej! Häftigt tat ni får till det. Då finns det ju noll stress ocskå. Bra gjort!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej