ProFeel proteinkvarg - ett produkt att lägga på minnet.

5kommentarer

Söndagar, min favoritdag på hela veckan. Vaknade av mig själv och drog mig hemma medan A stack iväg och handlade frukost. Han kom hem med ProFeel proteinkvarg. Hurra, jag som älskar att pröva nyheter! 


ProFeel är, som jag tidigare skrivit om, en ny produktserie med laktosfri, proteinrika mejeriprodukter. Efter att idag fått testa deras proteinkvarg har jag fått en klar favorit. Burken innehåller en krämig kvarg med vaniljsmak som känns riktigt fräsch med en tydlig och fin vaniljton. Kvargen upplevs mer som en god delikatessyoghurt än en kvargprodukt och ger därför en väldigt lyxig känsla. Minuset kommer av att priset är lite högt, men det känns överkomligt då och då om helgerna. Jag åt min tillsammans med skivad banan, hallon och blåbär. Njöt varje tugga!

Det var en perfekt uppladdning för lunchbesök på gymmet. Det blev ett svettigt Crosstraingspass tillsammans följt av en soft söndagseftermiddag. Ljuva söndagar!

 

5 kommentarer

Karro

20 Jan 2013 19:49

Perfekt, letade bra mellisalternativ i affären idag, missade helt den.
Måste testas.

Svar: Plocka hem den till helgen vetja, supersmarrig!
engnuttasocker.blogg.se

Angelica

20 Jan 2013 21:20

Tack så mycket. Hoppas att du haft en trevlig helg.

Svar: Tack, det har jag. Hoppas du har haft det samma!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

20 Jan 2013 22:08

Innehåller socker?

Svar: En del socker är det i men inte så jättefarligt. Du hittar innehållsdek här:http://www.valio.se/produkter/yoghurt-smamal/valio-profeelr-proteinkvarg-vanilj
engnuttasocker.blogg.se

Helena

21 Jan 2013 15:35

Synd att alla sådana goda mellanmål som är laktosfria ska vara så dyra. Men som lite extra gott till helgen kan man ju lyxa till det 😊

Svar: Jag försöker trösta mig med att många "vanliga" lyxprodukter också är ganska dyra. För en helgmorgon passar det bra!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

22 Jan 2013 21:42

Javisst är de :D Kroppen kändes väldigt bra igår trots allt. JAg trodde jag skulle ha lite ont i kroppen, men det gick fint :D
Jag ska testa denna, har varit sugen på att göra de. Det har bara inte blivit av. Tack för tipset!

Svar: Kan tänka mig det. Men ibland är det skönt på något sätt att få träningsverk.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej