Årets första dopp!

6kommentarer

Dagarna efter midsommar är minst lika bra som självaste midsommarafton. Något lugnare och stillsammare, men fortfarande med trevligt sällskap och massor av god mat. Vi tog det rätta beslutet att stanna kvar ytterligare ett dygn för att hinna sjunka ner, vila lite och leva lite stugliv i ett lugnare tempo. Min midsommardag och efterföljande söndag började som midsommarafton med en promenad tillsammans med mina egna tankar och musik i öronen. Idag blev det dock ett något annorlunda avslut då jag drog på mig bikinin och gick ner till vattnet för ett dopp.
 
 

För mig var detta faktiskt årets första. Tidigare när jag bodde i Umeå brukade mitt första bad bli betydligt tidigare än såhär. Tillgängligheten till min familjestuga och fina sjöar ledde ofta till tidiga vårbad. Men bättre sent än aldrig? Hur som helst var det underbarts skönt. Trots blöt kropp satt målarfärgen från midsommardagens staketmålande kvar på min något solbrända arm.
 
Jag hoppas alla har haft en härlig midsommar där ute!
 
 

6 kommentarer

Lina

23 Jun 2013 20:28

Härligt att stanna kvar någon dag extra på landet, låter ljuvligt!

Svar: Längtar redan tillbaka :)
engnuttasocker.blogg.se

Karriär

24 Jun 2013 07:50

Härligt att stanna en extra dag o vara kvar i semester känslan

Svar: Ja, det var helt rätt beslut :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

24 Jun 2013 09:45

Visst är det underbart, snart ska vi tävla :P
Härligt med årets första dopp. Hade det inte varit för att jag skulle tävla hade jag nog inte doppat mig i år :D

Svar: Verkligen stort lycka till!
engnuttasocker.blogg.se

mari

24 Jun 2013 10:11

Åh. Den morgonen är guld värd :)

Svar: Oja! :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

24 Jun 2013 13:32

Det låter jättehärligt. Hade hoppats på mitt första dopp under midsommar också, men vädret bråkade när vi väl skulle ta tag i det.

Svar: Ajdå :( Men din sommar levereras förhoppningsvis fler tillfällen!
engnuttasocker.blogg.se

A

25 Jun 2013 16:47

Härligt med dopp. Men där jag var var det 13 grader i vattnet så jag stannade på land :-)

Svar: Huh, jag tycker att det lät lite väl kallt...
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej