Café Göteborg - bästa fiket på jorden!

10kommentarer

Här kommer en hälsning från ett soligt Umeå. Jag är uppe här för att fira min finfina lillebror och hans flickvän som tar studenten. Tänk, helt sjukt vad tiden går!
 
När jag är hemma i Umeå tar jag mig alltid tid att besöka mitt favoritmatställe - Café Göteborg. Igår hann jag inte mer landa förrän vi gick dit. Om ni någon gång är i Umeå måste ni besöka det här stället. Fiket ligger i centrala Umeå med en stor uteservering där man kan spela sällskapsspel och fika i hängmattor. Inne är det ompysslat om myspys. Kolla bara badrummet: där finns lite ditt och datt för det du kan behöva efter en måltid ås som hårspray, tuggummin och handkräm. Oerhört barnvänligt också!
 

Och maten är verkligen något extra! Massor av god och fräsch mat till ett bra pris. Många rätter har dessutom en touch av norrländska smaker så som vindelnlökt skinka i toasten. Alla bakverk serveras med stora glassbägare. Och när du trodde att du inte fick i dig mer så kommer personalen in med ett fat geléhallon.
 
Besök! Du kommer inte ångra dig.
 
 

10 kommentarer

Marie

12 Jun 2013 09:32

Å vad gott allting ser ut!! : )

Svar: Eller hur? Älskar det stället!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

12 Jun 2013 10:07

Wow vilket ställe, allt ser fantastiskt gott ut! Inte missa om man har vägarna förbi Umeå, ska jag komma ihåg! :)

Svar: Ja, det måste du göra. Grymt bra!
engnuttasocker.blogg.se

mari

12 Jun 2013 12:16

Wow, ser helt underbart ut :)

Svar:
engnuttasocker.blogg.se

Karro

12 Jun 2013 22:35

Allt, precis allt ser ju fantastiskt gott ut!!!

Svar: Det är så himla bra ställe!
engnuttasocker.blogg.se

Maria

13 Jun 2013 06:09

Åhh så gott det ser ut!! Underbart med sådana ställen.
:)

Svar: Visst är det!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

13 Jun 2013 07:51

men guuuud så gott å fint!! undrar om de e samma ägare som restaurang Göteborg här i sthlm? :P

Svar: Visste inte att det finns en sådant. Ska spana in det!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

13 Jun 2013 11:06

Åh det ser verkligen trevligt ut, måste jag säga! :D Av någon anledning blev jag dock lite sugen på gelehallon... ;-)
Sv: Ja, det där med alkoholen är också en konstig sak! Varför vill folk att man skall supa? DET om något är galet! :P Tur att vi har våra egna viljor och gör sådant som vi vill göra och inget annat.

Svar: Geléhallon är faktiskt himla underskattat! Det borde dock inte gå så bra ihop med ditt godisförbud...?
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

14 Jun 2013 06:38

Ser härligt och gott ut!

Svar: Älskar fik som serverar bra mat men kvalitet. Mer sånt!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

14 Jun 2013 16:48

Wow, det ser helt fantastiskt ut! :D

Svar: Och det är det också. Sagolikt!
engnuttasocker.blogg.se

Malin

14 Jun 2013 21:39

Åh!
Nu gav du mig Umeå-längtan!!

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej