För oss organiserings-freak.

4kommentarer

När vi är i Malmö bor vi ofta hos A:s vänner som har ett hus i centrala Malmö. Jag har fått mig berättat att de köpte huset som ett renoveringsprojekt och som de sedan slitit med de senaste fyra åren. Nu är huset näst intill klart och är magnifikt fint! De har verkligen lagt ner deras själ i att ordna allt precis som de vill med planlösningen och inredningen. De har en sanslöst fin smak när det kommer till detaljer och jag upplever att allt har sin plats och att varje sak är noggrant utvald.
 
 
Med tanke på parets intresse är hemmet fyllt i inredningstidningar och sköna hemtidningar. Då vi kom in på ordning och organisation av ett hem förstod de att även jag älskar att fixa, sortera och göra prydligt - om än på en betydligt mindre yta och lägre nivå än hem. Jag går verkligen igång på att få ta mig ann en oreda och skapa ordning. De plockade därför fram en tidning till mig som föll mig väl i smaken. Magasinet innehåller förvaringsinspiration av alla de slag och går igenom tips, rum för rum. På sista sidan fanns även en liten guide hur du kan använda dina pauser för att ordna till omgivning. 10 minuter över? Sortera handväskan! 30 minuter över? Sortera en byrålåda! Vad kan jag säga? Helt underbar läsning!
 
 
Är du som jag som älskar att organisera och fixa? Snegla in på Förvaringsdrottningens blogg, där hittar du massor av roliga och smarta lösningar!
 
 

4 kommentarer

Mari

08 Jun 2013 15:58

Kul :) älskar inredning. Så flytten i juli kommer väl till pass =)

Svar: Ska du flytta? Hur har jag missat det? Blir ni kvar på Lidingö eller?
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

09 Jun 2013 12:27

Haha men gud, en tidning nichad på ordning och reda. Fantastiskt! :D Jag älskar också ordning och reda, framförallt på jobbet. Hemma kan saker och ting ligga huller om buller, till jag får för mig att städa ordning. Skön känsla när det är klart. Jag skulle dock aldrig få för mig att organisera handväskan eller byrålådan. ;)

Svar: Där är vi olika. Jag älskar att göra sånt! Det går min sambo lite på nerverna dock.. :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

09 Jun 2013 20:06

Sv. Det stämmer, har inte nämnt så mkt om det. Bara liiite svaga ord kring det. Men det stämmer, jag och David har köpt lägenhet i Midsommarkransen, en 2:a. Vi flyttar i mitten av Juli, men tanken är att renovera köket och så innan vi flyttar in, så vi blir kvar hos mig ett tag =)

Svar: Åh vad kul! Grattis till den nya boendet :) :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

16 Jun 2013 19:07

SV. Tack snälla du =) kramar

Kommentera

Publiceras ej