Hallongröt.

9kommentarer

Jag är en riktig grötälskare. Det är snabbt, billigt och himla bra för min kropp. Många säger sig ogilla gröt men jag tycker att gröten har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Det finns ju oändligt många varianter! Det går att trixa med allt ifrån typer av gryn och kryddning till tillbehör och topping.

Idag blev det en klassisk havregrynsgröt som jag kokade tillsammans med kanel och kardemumma. Den sista minuten lät jag en hög hallon smälta samman i grytan. Mmm. Kan det bli simplare efter-träningsmat?

9 kommentarer

Sofia

03 Jun 2013 21:30

Jag är en av dom som har väldigt svårt för gröt. Är ju toppenmat så jag önskar jag gillade det. Men nej inte än. :P

Svar: Jasså, du är en "sån".. :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

04 Jun 2013 05:18

Nu var det väldigt länge sen jag åt gröt, det är grymt gott med alla goda tillbehör man man ha på! :)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

04 Jun 2013 09:15

Mums :) Gröt är så gott, har tyvärr övergett den, då magen inte klarar av det.. Men gott är det =)

Svar: Jasså, inte? Men har du testat annat än havregryn?
engnuttasocker.blogg.se

Marie

04 Jun 2013 10:08

Jag håller med, gröt är jättegott men jag brukar glömma bort att det finns. ; )

Svar: Jag gillar att det alltid går att ha hemma. Snabbt och tillgängligt :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

04 Jun 2013 11:35

Älskar havregrynsgröt särskilt nu på sommaren när man kan toppa med färsk frukt och bär, mums

Svar: Mmmm, säsongsanpassad :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

04 Jun 2013 21:42

Sv. Ja, några andra.. Men det är liksom för "tungt" för min mage. Men jag fuskar och äter det ibland ändå =) Sååå gott !

Anna

04 Jun 2013 23:15

Jag har aldrig varit förtjust i gröt, men det det så gott ut och låter gott i den kombon. Kram

Svar: Kram kram
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

06 Jun 2013 11:22

Det låter ju grymt gott! :D
Hoppas att du får en bra dag! Långhelg för dig också kanske? Fint väder, vila, träning? :)
Sv: Men åh, hihi, tack! :) Och ja, extraspäck är ett bra ord! :D

Svar: Nej, det blev vila under resan. Men nu är jag tillbaka, utvilad och redo :)
engnuttasocker.blogg.se

Ljuvligmat

06 Jun 2013 21:11

Håller med, gröt är gott! Fast mannagrynsgröt är nog min favvis! :)

Kram

Svar: Åh det ger mig barndomsminnen :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej