PB på milen. Eller?

13kommentarer

Vaknade tidigt idag och kände - today is the day - nu blir det personbästa på milen! Drog på mig skorna, laddade löpar-appen, pluggade in musiken i öronen och gav mig iväg. Min milsrunda här hemma brukar oftast bli Kungsholmen runt. Den första kilometern är ganska soft för att sedan övergå till en etapp (vid Kristineberg/Fredhäll för er som kan Sthlm) kuperad bana. Därefter planar det ut för att ta mig hem hela vägen runt ön.
 
 
Hur gick det då? Jag kan summera det två ord: Inte alls. Det är få gånger som jag kommer tillbaka från en löptur och faktiskt tänker "Nej det där var inte ens kul". När jag betat av den kuperade biten slog en matthet till i kroppen och den tryckande förmiddagsvärmen påverkade mig mer än jag anat. Väl på platta sträckan drog jag sedan på mig mjälthugg. När hände det senast liksom?! Det gjorde så nedrans ont att jag starkt funderade på att avbryta men skam den som ger sig, jag skulle runt! Resten av vägen hem var en kamp för varje kilometer. Väl hemma hinkade jag vatten och kastade mig i duschen.
 
 
Såhär i efterhand kan jag känna att jag borde anat att jag inte var på topp. Under veckan har jag varit lite småhängig och sovit dåligt. Dessutom spelade mig dumma mage mig ett spratt igen igår. Klockan stannade långt ifrån ett PB men till min stora förvåning landade rundan på en hygglig tid. Väl hemma i soffan börjar kroppen återhämta sig och trots allt känna sig ganska belåten med turen. Några fina bilder följde med mig hem men mitt PB - det får vänta.
 

13 kommentarer

Karin O

02 Jun 2013 11:22

Ajdå, sådana rundor har alla, ibland går det strålande när man tror att det inte ska göra det och tvärsom, bättre lycka nästa gång!

Svar: Tack Karin!
engnuttasocker.blogg.se

Sara Ekman

02 Jun 2013 12:10

Så jobbigt :/

Svar: :( Nya krafttag!
engnuttasocker.blogg.se

lina

02 Jun 2013 12:55

Aj då, inge kul med mjälltugg och ond mage! Nästa gång går det bättre!!

Svar: Kommer inte ens ihåg när jag hade det sist. Mellanstadiet?!
engnuttasocker.blogg.se

Veronica

02 Jun 2013 16:28

Du kommer komma tillbaka starkare nästa gång kan jag lova dig!! :) heja!

Svar: Tack, var snällt att du hjälper till att peppa :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

02 Jun 2013 17:31

grymt att du tog dig runt ändå, bara det är en bragd i sig. Du hade ju kunnat avbryta. Men du är stark =) Snart kommer den där pb... I promise =)

Svar: Det var slitsamt men det gick. Ska försöka mig på en runda till veckan igen. Denna gång utvilad och med välmående vader :) Tack för de fina orden!
engnuttasocker.blogg.se

Hanna Karlsson

02 Jun 2013 21:14

Bra att du inte gav dig. :-)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

02 Jun 2013 22:16

Men vad trist att det inte gick som du ville! Men vet du, du gjorde det och du gav inte upp! Heja dig, nästa gång blir det säkert bättre.
Sv: Tack! :) Älskar ju rygg, men du skall se min bröstträning, den är typ obefintlig :P Alla har vi saker vi inte tycker om... :)

Svar: Försöker tänka så. Börjar bli revange-sugen nu... )
Hoppas du får en fin nationaldag!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

02 Jun 2013 23:03

Vilka vackra bilder! Ibland bli de inte riktigt som man vill, du fixar det en annan gång <3

Svar: Det är så gött att springa i fina miljöer :)
engnuttasocker.blogg.se

Ljuvligmat.blogg.se

03 Jun 2013 10:41

Vad duktigt av dig, håller med dom andra - det bästa är ju att du inte gav upp. Bra kämpat! :)

Kram på dig. / Madde på ljuvligmat.blogg.se

Svar: Tack så mycket för energin!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

03 Jun 2013 12:53

Ibland kommer de där motgångarna när varje meter är tung att springa. Njut av att tiden trots detta blev hygglig och att PB inte så långt borta!

Sv; Mums, årets första sommarpajer är de klart bästa!

Ha en bra dag!

Svar: Det samma Helena! Tack för de peppande orden :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

03 Jun 2013 20:13

Bra jobbat. Det är just såna där rundor man blir starkare av. Det kan vara en stor besvikelse under tiden och en stund efteråt. Men när man fått duscha av sig svetten, äta lite och fått slå sig ner i soffan brukar man alltid känna sig grymt nöjd med sin prestation. Med rätta! :) Bra gjort, och skönt att du kunde känna dig nöjd efteråt. Och härligt att du orkade fightas och fixa hela rundan på en okej tid :D

Sv. Ja, jag älskar tacos. Så enkelt och så gott :) Fats vi äter det rätt ofta. Kanske varannan/var tredje helg :)
Ja, just nu blir det ju inte så mycket träning ihop av förklarliga skäl. Men i vanliga fall kör vi de flesta gympass ihop och sedan februari även en hel del spinning :) Han tränar i stort sett lika mycket som mig, men det har i stort sett inte varit någon konditionsträning förut. Men i normala fall kanske vi kör 2-4 pass ihop i veckan :)
Tränar din sambo någonting?

Svar: Tack för dina uppmuntrande ord!
Min sambo tränar fotboll i ett hobbylag och klättrar annars. Ibland får jag med honom på SATS men det är ovanligt. Kul att ni kan dela varandras träningsintresse!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

04 Jun 2013 20:26

Bra jobbat! Ibland händer det oväntade saker man inte kan rå på.

Svar: Nej, försöker tänka så.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

06 Jun 2013 09:40

Sv, Hoppas det känns bättre denna gången = )kramar

Kommentera

Publiceras ej