Tips på bra träning för dåliga benhinnor?

4kommentarer

Det är så härligt med ljuset på mornarna under sommarveckorna. Solens strålar kittlade igång min kropp i morse innan klockan ringde och jag lämnade sängen för en tur till gymmet innan jobbet. Benhinnorna börjar repa sig men denna gång vill jag att de verkligen ska få läka i lugn och ro. De ska nämligen få visa vad de går för på lördag när jag ska träna med denna grymma tjej. Det blev därför ytterligare ett träningspass utan onödig belastning på benen.
 

Startskottet gick i cardiorummet med 45 minuters pulsträning (dock inget löpband än på ett tag). Därefter övergick jag till core-träning i PT-området. Sist men inte minst ägnade jag mig åt axelträning. Älska, älska, älska pull up-maskinen! Den möjliggör även för oss svagisar att fixa några fler uppdragningar. Jag satsade på något mindre vikthjälp idag men med färre reps för att testa min kapacitet. Pust, svett.
 

Bra omgång visst, men nog längtar jag ut i löpspåret allt. Min inspiration börjar snart ta slut. Har du något tips för bra pulsträning i gymmet? Jag tar tacksamt emot dina favisar!

4 kommentarer

Malin- Full Fart Framåt

25 Jun 2013 22:28

Ja du Sanna, jag förstår PRECIS vad du menar.. jag längtar också som en galning för att ta mig ut i löpspåret nu. Efter marathon åkte jag på semester, sedan en förkylning med luftvägsinfektion så stannar jag snäll hemma.. Men snart så!
Rodd är ju kanon för både styrka och kondition, men vet inte hur det känns i benhinnorna då?
Man blir ganska låst när man har problem där. Men simning då? Ingen höjdare kanske om du frågar mig :)

Ha en fin kväll!

Svar: Men fy, det lät inte bra. Stackare :(Rodd ska jag absolut testa! Tack för tipset :)
engnuttasocker.blogg.se

mari

26 Jun 2013 10:22

Söta du :) Ser fram emot att träna tillsammans med dig.

Hoppas benhinnorna håller. Hm, pulshöjande. Tabataintervaller är toppen, där kan vi snacka svettiga stunder =)

Svar: Jag har försökt att blanda upp det med annan träning men aldrig kört "bara" det under ett träningspass. Kanske vore något! Tack för tipset.
engnuttasocker.blogg.se

Malin

26 Jun 2013 12:43

Har tyvärr inget bra tips på kul träning men kan komma med ett litet husmorsknep för att få benhinnorna att läka snabbare. Duscha benhinnorna i växelvis kallt och varmt vatten (en 4-6 omgångar). Låter kanske lite knasigt men fungerar bra, iallafall för mig.
Kram kram

Svar: Jasså? Det låter intressant, ska testa det. Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

27 Jun 2013 09:14

Härligt med morgonträning och jag håller med ovan, man kan fåtill riktigt bra intervallträning i roddmaskinen

Svar: Jag har försökt med rodd men hade lite problem med att jag blev åksjuk av att åka fram och tillbaka... Men får kanske ge det en chans till!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej