Elvis cupcakes med jordnötter, banan och choklad.

9kommentarer

Bakdags! Går det att baka glutenfria cupcakes? Jajjemen! Jag tog bara och separerade en del av smeten och tillsatte bovetemjöl istället för vanligt mjöl. Det gick hur bra som helst.
 
 
Leilas Elvis cupcakes
3 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
3,5 dl mjöl (jag gjorde en med bovetemjöl)
1 tsk bakpulver
lite salt
100 g mörk choklad
4 msk kakao
3 bananer
2 dl saltade jordnötter
 
 
Vispa ägg och socker poröst. Smör smöret, blanda med gräddfilen och blanda med äggsmeten. Blanda mjöl, bakpulver och salt separat och blanda ner det också. Tillsätt sedan mörk choklad som du smält över vattenbad, samt skivad banan, kakao och jordnötter. Fördela smeten i muffinsformar och grädda dem i 15-20 minuter på 175 grader.
 
 
Topping
0,5 dl jordnötssmör
2,5 dl florsocker
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
100 g chream cheese
 
Blanda samman allt till en smidig kräm. Spritsa den sedan på muffinsarna (det är lättare om krämen är lite varm). Klara! Det blev många cupcakes till oss på kontoret. Mmm...
 

9 kommentarer

Anna

22 Mar 2013 20:40

Jösses, jag tror jag dör så goda de ser ut att vara :P

Svar: Glasyr och choklad, det kan inte gå så fel :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

23 Mar 2013 09:12

Åh herre gud så gott =)

Svar: Jag är glad att det blev så många. Fick även över till helgfikat :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

23 Mar 2013 20:52

Åh va gott!!!! :-)

Svar: Ja, det var gott med jordnötterna i. Lite annorlunda mot vad jag bakat tidigare.
engnuttasocker.blogg.se

Erica

24 Mar 2013 09:30

Åh det här ska jag baka!!! :

Svar: Gör det! :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

24 Mar 2013 17:57

Sv. Grymt :) Sådant är bra...

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Eleonore- Kokboksutmaningen

25 Mar 2013 09:18

Gud så gott, massa goda saker i ju :D

Svar: Sjukt kul att baka cupcakes :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

25 Mar 2013 21:12

Wow vilka jättefina! :D

Svar: Tack :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin - FitnessochHälsa

28 Mar 2013 22:52

Åh vad goda de såg ut. Bra inspiration för mig som har tänkt baka något nu i påsk!

Glad påsk!

Svar: Tack det samma! Hoppas du får en fin helg med familjen :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin´s Diner

29 Mar 2013 21:12

Mums, så goda de ser ut!

Hoppas du får en bra påsk där uppe i norr!

Kram kram

Svar: Tack. Jag hoppas att även du fick en fin påsk!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej