Shape it och eftersnacks.

9kommentarer

Ännu några intensiva arbetsdagar är avverkade och jag får slappna av och vara hemma från jobbet. Efter en slapp sovmorgon och lite pysslande hemma i lägenheten träffade jag min träningsbuddy AK för en shapeklass. Shape är SATS gruppträningspass med fokus på funktionell styrka och rörlighet. Det är en extremt bra klass som utmanar kroppen styrkemässigt men som lämnar en mjuk och skön känsla i kroppen. Jag som ofta blir stel i höfter och axlar av mina andra träningspass ser Shapen som en mycket bra komplement.
 
 
Det är den enskilde instruktören som lägger upp klassen, vilket innebär att upplägg, intensitet och nivå kan variera stort beroende på vem som håller i headsetet. Idag var det en ny instruktör som jag inte gått för tidigare som jag tyvärr inte var helt förtjust i. Jag saknade den där extra peppen i passet och fick inte riktigt ut så mycket som jag ville av timmen. Nåja, det var skönt att få röra på sig i alla fall.
 
 
Till min stora glädje hittade jag idag glutenfria flingor - Boveteflingor från Naturens skafferi. Jag som alltid ätit All Bran om mornarna har verkligen saknat den typen av produkt sedan jag slutade äta gluten. Lycka är då att finna den här förpackningen på hyllan på ICA! Kanske inte fullt så goda som "vanliga" flingor men helt klart en godkänd ersättare. Efter två månader utan flingor har jag arbetat upp ett starkt begär - här ska frossas!
 
Vad gör du en onsdag som denna?

9 kommentarer

Karro

27 Mar 2013 15:03

Jätteviktigt med en instruktör som man gillar, jag tappar helt motivationenen annars.
Här är det jobb, träning både lunch och kväll. Sedan tänkte jag förbereda skattjakt/äggjakt hemma inför morgondagen.
Kram

Svar: Åh, det låter helmysigt! Tänkte fixa ägg till mina brorsbarn nu till imorgon.Hoppas du får en fin påsk!
engnuttasocker.blogg.se

Carl-Magnus

27 Mar 2013 18:42

Jag är också glutenöverkänslig, men har fuskat lite till och från, nu har jag nolltolerans mot gluten och kollar all innehållsförteckning. Jag mår mycket bättre av det. Har inte provat dom där flingorna, men det kan vara värt ett test!

Svar: Gör det! Jag hoppas du hittar dem :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

27 Mar 2013 21:18

=) Härligt. Det passet måste jag testa på!!
Det finns jättegod glutenfri musli, den brukar jag köpa...hm..ska ta reda på vad den heter !!

Svar: Åh, om du kommer på det får du supergärna tipsa!
engnuttasocker.blogg.se

Ann-Sofi MATSAFARI

27 Mar 2013 21:21

Jag önskar jag var lite som du. Som kan traska iväg på gruppträningar. Själv får jag lite fobi för att träna med andra så jag tränar hemma regelbundet och det har faktiskt funkat.

Svar: Jag blir himla impad av dig om du får till hemmaträning. Det är väl egentligen det bästa!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

27 Mar 2013 22:20

Funktionell styrka, det är bra grejer det. Men det är viktigt med instruktören när man går på pass. Sen är det ju tur att det finns olika, för alla gillar ju olika.

Hur länge ska du äta glutenfri kost?

Svar: Jag har ätit det nu sedan slutet på december och ska äta det till maj. Jag kommer dock att pröva mig nu för glutenintolerans eventuellt. Inte så himla kul men det funkar rätt bra. Framför allt mår jag så mycket bättre!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

28 Mar 2013 10:12

Vad kul med ett shapepass. Aldrig testat dem faktiskt, men det låter som sköna pass :).

Svar: Det är himla bra! Tränar du någon annan funktionell träning?
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

28 Mar 2013 10:46

Vad tråkigt det är när instruktören inte riktigt levererar. Och vad viktigt det är. Hoppas det blir bättre nästa gång. :)

Svar: Ja, verkligen. Jag kanske är lite kräsen också och har mina favoriter som jag gärna håller mig till. Bättre att ta det säkra före det osäkra biland :)
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

28 Mar 2013 20:16

Tack :D
Jag älskar stjärnor och har 3 st på kroppen :P
Tråkigt när instruktören inte ger den där extra peppen man vill ha. Det gör ju så mkt!
Hoppas flingorna kommer ner till lilla småland oxå :P

Svar: Jag har också en, ett kvinnotecken på ryggen. Gillar tatueringar skarpt!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

28 Mar 2013 20:17

Anonym är ju jag, som vanligt :P

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej