Träning i paradiset.

14kommentarer

Livet i paradiset fortsätter. Vad sägs till exempel om den här utsikten från löprundan? Det var min första "riktiga" sträcka ute för året. Jag blir alltid lite nervös inför första omgången. Hur ska det gå? Kommer jag att fixa det? Har löparbenen kvar sin förmåga att nöta kilometer? 
 
 
Jag drog på mig skorna och sedan var det bara att ge sig av. För första gången testade jag att mäta upp löprundan med hjälp av GPS. Det blev 5 kilometer, en lagom första tur. Även om jag var peppad på att dra ett var till ville jag inte fresta på benhinnor och fötter alltför hårt i början. Avslutade med att spurta upp till utkiksplatsen för en stunds njutning.
 
 
Väl hemma i huset fortsatte jag med några omgångar intervallarbete. Det är lite ovant för mig att arbeta helt utan vikter eller redskap, men det är inget som inte går att lösa med lite fantasi.
 
1. Burpies
2. Armhävningar
3. Benböj med hopp
4. Fällkniven (som sedan övergick till omvända crunsches när musklerna blev trötta)
5. Bergsklättraren
 
50 sekunders arbete, med 15 sekunders vila emellan. Efter fyra varv var kroppen mer än trött och jag hasade in i duschen.
 
 
Annars då? Jo, livet här är extremt härligt. God mat, trevligt sällskap, sol och lugn. Ikväll väntar dessutom A:s pappas födelsedagsfirande med fest i huset, live musik, skumpa och käk. Jag vill aldrig komma hem.
 
 

14 kommentarer

Saras Träningsblogg

10 Mar 2013 16:31

Men vilken underbar utsikt på löpturen. Klokt att ta det lite lugnt första gången!! Låter som ni har det väldigt bra :)

Svar: Det har vi. Kändes bra i kroppen och ska testa att satsa lite längre imorgon. Ha en fin söndag!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

10 Mar 2013 17:11

Men åhhh...! <3
Sv: Tack så mycket! Känner mig redan bättre ;-)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

10 Mar 2013 17:27

=) Härligt tjejen.. grymt !!

Svar: :) Det är en sådan där gång då naturen ger extra drivkraft!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

10 Mar 2013 18:46

Underbara bilder, härligt att få springa där. Underbart!! Ha det så skönt!!

Svar: Det ska jag! Hoppas kylan i Sverige inte är alltför hård.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

10 Mar 2013 19:26

Ser ju alldeles underbart ut. Hade helt missat att du skulle utomlands, var är ni?

Svar: Vi är i en by utan för Lissabon som heter San Martino. Min pojkväns familj har hus här :)
engnuttasocker.blogg.se

felicia

10 Mar 2013 20:00

men ååå så underbart de ser ut!!

Svar: Det är precis vad det är också. Lovely!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

10 Mar 2013 20:36

Det ser fantastiskt ut! Vilken löprunda, magisk utsikt!

Förstår att du vill stanna! Njut!!

Svar: Det får en definitivt att ge det där lilla extra :)
engnuttasocker.blogg.se

Bland bakverk och kastruller

10 Mar 2013 20:38

Ingen dålig löprunda det där. Vilka härliga bilder!!
Förstår att du inte vill komma hem, ni verkar ju ha det urmysigt!!

Svar: Det har vi verkligen. Portugal en ett himla fint land, trevligt och vackert.
engnuttasocker.blogg.se

Mårtenssons kök

10 Mar 2013 20:42

Inte snällt att visa detta härliga när vi har snöstorm utanför fönstret...
NJUT!!!

Svar: Jag har hört att det är kallt därhemma. Imorgon bär det av hem igen men laddar upp det sista sol innan jag åker :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

10 Mar 2013 21:36

Åh, jisses. Avundsjuk! :D Så himla härligt det ser ut. Jag hade inte sagt nej till o följa med på den löpturen. Åh sedan fortsätta med fint bröd o god ost och... Åh! Njut säger jag bara. Och jag förstår att du vill stanna kvar för alltid. =D

Svar: Det gör jag till fullo hela vägen in i det sista. Imorgon bär det av hem igen. Men har en massa ny härlig energi nu!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

10 Mar 2013 22:08

Tack det samma :D
WOW, så underbart! Håller med, det gäller att skynda långsamt så inte benhinnorna ta för mkt stryk. Vilket härligt pass du fick till. Ha så trevligt på resan!kram

Svar: Än så länge har det gått bra men försöker skynda långsamt :)
engnuttasocker.blogg.se

Helena

10 Mar 2013 22:36

Åh, så underbart härligt det ser ut! Jag förstår att du inte längtar hem. Bara njut nu av alla fina dagar där. Kram

Svar: Jag ska njuta till sista droppen :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

11 Mar 2013 21:37

Förstår att inte vill komma hem. Paradiset juh! :)

Svar: :) Men imorgon bär det iaf hem.
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

13 Mar 2013 19:19

Det där låter verkligen som träning i paradiset. Vad härligt!

Svar: Verkligen. Längtar nu till våren så att jag spricker!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej