Snackat på massagebordet.

13kommentarer

Igår la A sin hand på mitt skulderblad och jag skrek till. Då förstod jag att det var dags att ta ett besök på Sthlm Physique igen och var snabbt inne på hemsidan och bokade en tid. Massage kan vara toppen av all vardagslyx. Snacka om en egostund! Men för mig är det inte bara en lyxgrej för mig, utan det är oerhört nyttigt för min kropp. Mina stela kontorsaxlar får sig en omgång och spinninghöfterna får stå till svars för dålig stretch efter klasserna. Dessutom påminns jag om hur viktigt det är att ta hand om kroppen i en vidare bemärkelse än träning och hälsosam kost. Rörelseövningar, stretch och vila - det finns inga genvägar.
 
 
En konverssation från massagebordet:
 
S: - Aaaaaaaj!!
 
A: - Men jag trycker ju knappt!
 
S: - Jösses vilken smärta!
 
A: - Men alltså du är ju värre än du någonsin varit. Vad har du gjort med din kropp?!
 
S: - Huuuuu.... Kviiiiid.
 
A: - Du är ju som ett minfält.
 
S: - H*****lvete!!
 
A: - Vi bokar en ny tid ganska snart innan du går här ifrån idag.
 
 
Jag fick testa på två nya punkter som var mer smärtsamma än jag någonsin kunnat ana. En punkt var hälarna som sägs påverka hela kroppens muskler och sedan händerna(!) för att motverka bland annat huvudvärk. Jag visste inte ens att det gick att bli så spänd där!
 
Nu ligger jag draperad i soffan, öm och mörbultad, men mjukare och mindre smidigare. All press från jobb och livsstil sätter verkligen sina spår och jag kan inte gömma mig från det. Nu har jag en ny tid inringad i kalender att sikta mot. Puh.
 
 
 
 

13 kommentarer

Mari

02 May 2013 21:21

Jösses så skönt. Jag MÅSTE ta mig iväg. Har också ett minfält på ryggen, och ja, bättre blir det ju inte av att jag inte bokar in mig. Hm... skärpning ´:)

Svar: Do it! Det är såååå värt! Har du hittat något bra ställe? Kan verkligen rekommendera Adam på mitt ställe :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

02 May 2013 21:33

Så välbehövligt, men som sagt aj, aj, aj

Svar: Haha, precis :)
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

02 May 2013 23:39

Åhhh, jag blir inte alls avis, nej nej... *muttrar* Eller ja, självklart inte på din smärta, men åhhhh, på din behandling! -Hoppas att du mår bättre inom kort :D
Sv: Hehe, men ha en specialregel om att choklad inte är godis då? :P :D

Svar: Haha, nja, just den delen är ju svår att komma undan när man inte tar hand om musklerna.Specialregel? Det låter lockande.. :)
engnuttasocker.blogg.se

Trasslan.

03 May 2013 00:00

Åhh vilken smärta det kan vara, men det är ju såå mycket bättre då man väl är "behandlad, hoppas du mår ännu bättre efter nästa gång:)

Svar: Jag hoppas det med. Sjukt nyttigt :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

03 May 2013 09:15

OJ! Bra att du kan unna dig lite tid på massagebänken, det brukar ju kunna hjälpa. Viktigt att ta hand om sig när man lever ett hektiskt liv. Kram på dig, hoppas du har en underbar fredag och fortsätt ta hand om dig! :)

Svar: Jag har turen som kan ta delar av kostnaderna på mitt friskvårdsbidrag från jobbet. Lätt värt!
Tack det samma!
engnuttasocker.blogg.se

whoisthis

03 May 2013 09:34

skönt

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Elina

03 May 2013 09:50

Hej tjejen! Jag vill gå utbildningen med les mills för att jobba med det, gruppträningspass är något jag vill göra när jag är klar med min skola, jobbar ju som vattengympainstruktör nu.
Skönt med massage, du får komma till mig å bli knådad om du bor i Sthlm! Jag är snart utbildad massör också :-)

Svar: Vad kul! Jag är själv instruktör i några träningsformer, bla Body pump. Fantastiska koncept! Skulle gärna testa dig när du är klar. Let me now!
engnuttasocker.blogg.se

mari

03 May 2013 15:38

Vet du fina du, jag vågar inte chansa att åka dit och ställa mig och vänta och kanske bli utan biljett. Eftersom det fortfarande är kö, trist. Men kommer gärna på ett annat pass som du har, om erbjudandet fortfarande står kvar ?? :) 14 maj skulle passa mig riktigt bra... Kämpa hårt, och hoppas passet blir grymt :) kraaam

Svar: Det var verkligen superkul att du försökte. Jag gör så att jag bokar in dig tisdagen den 14 maj kl. 19 på Fridhemsplan. Då borde du få plats utan kö eftersom vi är ute i god tid :)Jag hoppas att du inte satt kvar förlänge på jobbet igår din stackare.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

03 May 2013 19:29

Massage är verkligen toppen och så nyttigt. Jag trodde att jag skulle vara galet stel när jag var där första gången detta året, hon hittade många knutar men som hon kunde massera bort fort. Tydligen det positiva med att träna mycket, blodcirkulationen i kroppen är bra att det hjälper till. Men om du hade så ont måste du ha gjort något särskilt? Skönt att det blir bättre iallafall.

Jag kan tänka mig att det finns punkter i händerna som hjälper. Jag fick akupunktur mot spänningshuvudvärd, då satt "huvudnålen" i handen. :)

Svar: Det har jag inte ens tänkt på. Se där, träning är bra för allt :) Jag tror att det är mitt pressade jobb som ger mig knutarna, och sedan när jag går och tränar så är jag redan stel vilket gör att jag lätt fortsätter spänna mig.
Hur upplevde du akupunktur? Skulle vilja testa det.
engnuttasocker.blogg.se

Mari

04 May 2013 17:02

Sv. Ja jag måste. Min rygg behöver det !! Jag har inte hittat någon här i Sthlm, så jag tar tacksamt emot förslag. Var jobbar han?!

Svar: Länken finns i inlägget. http://www.sthlmphysique.se/
engnuttasocker.blogg.se

Mari

04 May 2013 17:04

Sv. Ja, absolut. Vill verkligen komma iväg, först och främst för att heja på dig och sedan få gång spinningen som jag varit utan alldeles för länge. Så jag kommer gärna den 14:e maj, ska skriva upp det. Och då kommer inte jobbet ivägen =) kom iväg vid 17-tiden..:(

Svar: I will, så roligt! Nästan lite nervös.. :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

05 May 2013 19:04

Sv. Tack. Ska kika in där :)

Nejdå, nervös behöver du inte vara. du är med all säkerhet grym :)

Svar: Haha, lite press jag får :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

06 May 2013 21:12

Sv. Nejdå, slappna av. Jag litar på dig :)

Kommentera

Publiceras ej