Rökt överraskning.

9kommentarer

Livet när det är sådär bra, mitt i veckan och allt. Kommer hem från att ha instruerat kvällsklassen på SATS Fridhemsplan som gått kanon. Stark känsla i kroppen och den överansträngning som jag känt av i vänstra smalbenet var helt klar hanterbar på vykeln. Hemma i lägenheten väntade A med färska, rökta räkor och rökt makrill från den nyöppnade delikatessbutiken vid St Eriksplan. Det, tillsammans med bröd och aioli, är min melodi det.

Ett dyrt beroende men så så gott! Inte helt dum "efter träning"-mat heller när en tänker efter. Salig blandning av både protein, fett och kolhyrader. Rökta räkor är också ganska salt vilken min kropp välkomnade.

Hur har din tisdag varit?

9 kommentarer

Emma

28 May 2013 23:22

ÅH! Jag älskar rökta räkor. Och rökt makrill. Vilket underbart vardagslyx! Som sagt, perfekt efter ett träningspass också :)

Vi lagade koreansk efter träningen och gick ner till stan efter det och drack rosé/bubbel. Härlig vardagslyx det med :)
Kram

Svar: Makrill var en nyhet på vår matbord men det blir absolut fler gånger!Koreanskt låter häftigt! Får spana på bloggen din och hoppas få se bilder. Låter annars som en himla härlig kväll!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

29 May 2013 06:56

Åh vilken lyx att komma hem till ett sådant dukat bord! :)

Svar: Kände mig mycket bortskämd :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

29 May 2013 14:52

Åh, galet vad gott! MUMS!
Min tisdag var ganska fin, jobbet gick bra, fick till en 5 km löptur. Första på nästan två veckor. Hoppas kroppen vill samarbeta nu bara. kram

Svar: Jag håller tummarna för det! Bra att du börjar med mjuka pass :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

29 May 2013 18:38

Typ det bästa jag vet :) Helt underbart !!!

Svar: Oja, och det ska bli så många fler gånger i sommar!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

29 May 2013 21:00

Gud så gott! Jag älskar allt som har med fisk och skaldjur att göra! :)

Svar: Me to!
engnuttasocker.blogg.se

Sara Ekman

29 May 2013 21:11

De kommer från Citronsorbet :)

Svar: Tack!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

30 May 2013 11:03

Verkligen en bra överraskning! :) Nu äter ju inte jag sådant själv, men vardagslyx är grymt viktigt.

Svar: Det tycker jag med! Varför spara allt sånt till helgerna? Då är det ju i alla fall lyx med ledighet.
engnuttasocker.blogg.se

Karro

30 May 2013 13:34

Rökta räkor och aioli, det är ju så gott så det nästan gör ont.

Svar: Eller hur? Mm....
engnuttasocker.blogg.se

Ljuvligmat.blogg.se

30 May 2013 22:31

Gud vad gott! Vilken lyx. ;)

Svar: Lyxa ska man tycker jag!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej