Valborg och en "sannig" efterrätt.

5kommentarer

En härlig valborgshelg lider mot sitt slut. Som tidigare år har vi firat tillsammans med ena bror, min syster och deras respektive samt barn. Det blev en cykeltur till lekparken, grillpremiär med färsk lax, den årliga valborgsmatchen i fotboll ute på gräset, vin framför eldstaden och massor av annat gött. Och som alltid med min familj - myspys och gapskratt blandas med allvarliga samtalsämnen, allt under full fräs. Tack kära familj för allt ni ger mig!
 
 
Såhär på första maj bjuder jag på en bild på söndagens efterrätt. Det var min svärfar som fjäskade lite extra med mig och bjöd på blåbär, hallon och färsk ananas toppat med smetana. Smetana är en "gourmetgrädde" från Arla, och smakar som en mix av creme fraiche och hårdvispad grädde. Ganska fet till innehållet men helt laktosfri. Perfekt som ett syrligt tillbehör till efterrätten. Mmmm! Nu är det vår hörni!
 
"Se hur härligt majsolen ler"
 

5 kommentarer

Linn

02 May 2013 07:57

Mmmm ser gott ut! :-) låter som en utmärkt Valborg! Trevligt! :-)
/kramar blivande juristen linn! (Som kommenterade förut å frågade om du hade instagram fast du svarade att du inte har det men även om du inte har det kan man besöka någons instagram på nätet - länkar därför till min då jag kommenterar i din blogg nu framöver!:)).

Svar: Jaha, ok. Så sjukt bra, tack!
engnuttasocker.blogg.se

WhoIsThis

02 May 2013 15:46

smarrigt :D

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

02 May 2013 20:29

Hur blir det imorgon? Jag tar med mig träningskläder iaf, så kan vi se under dagen om vi får kontakt med varandra... :)

Svar: Hej! Du är välkommen på klassen! Än är det kö men jag bokar dig som gäst så ser vi :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

02 May 2013 20:55

Vilken mysig Valborg och smarrig efterrätt.

Svar: jag hoppas du också hade en fin valborgshelg!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

02 May 2013 20:55

Mysigt firande!

Svar: Verkligen :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej