Tillbaka på cykeln!

9kommentarer

Äntligen tillbaka på instruktörscykeln efter en välbehövlig sommarpause. Äntligen säger jag för oj, jag har har längtat! Välbehövligt säger jag för jag behövde några veckors uppehåll för att vila kroppen från cykeln och för att hitta tillbaka för peppen och inspirationen. 
 
Ett tappert gäng samlades med mig inne i en svala cykelsalen medan solen stekte på ute. Passet bjöd på en rivstart för både benmusklerna och konditionen, uppdelat på tre backar med ett antal klättringar och en raksträcka vardera.
 
 
 
Dagens musik blev en salig blandning av mina favoriter från förra terminens klasser, och upplägget hittar du till exempel här och här. Till helgen planerar jag sätta ihop ett sprillans nytt pass. Vad har du för favoriter som du kan rekommendera? Tipsa mig gärna!
 
Nu väntar lugn hemmakväll med film och uppstekt hemmagjord palt. Trevlig söndagkväll på er!
 

9 kommentarer

Jenny

06 Aug 2012 10:37

Jag började också instruera igen denna veckan och det var skoj och precis som du säger man behöver ett break för att få ny inspiration och motivation till instruerandet!

Jenny

06 Aug 2012 10:37

Jag började också instruera igen denna veckan och det var skoj och precis som du säger man behöver ett break för att få ny inspiration och motivation till instruerandet!

Svar: Verkligen! Hoppas det går bra för dig med. Ny termin med nya krafter.
engnuttasocker.blogg.se

Västgötskan

06 Aug 2012 10:40

Vad härligt! Det hörs på dina ord, att du verkligen har längtat! :-)

Svar: Det har jag verkligen! Och till min stora glädje kör jag ikväll igen :)
engnuttasocker.blogg.se

K O K O S

06 Aug 2012 12:35

sv: Visst är det så! Tack så mkt :)

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

06 Aug 2012 12:57

Härligt!! :)

Ps. Såg häromdagen att skorna fortfarande finns i butik - på rea dessutom! :)

Svar: Åh, då ska jag ut och kika. Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

06 Aug 2012 20:40

Tack, javisst är de gott med vitkålssallad.

Åh, vad avis jag blir. Jag vill gå en spinninginstruktörsutbildning. Hoppas jag kan göra de inom en snar framtid. Jag har en cykel hemma så jag kör ofta spinningpass själv :P Ska fundera på mina favvosar :D

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! Även om man inte vill jobba som instruktör ger utbildningen massor av bra kunnande :) Du får gärna åtekomma med låtförslag!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

07 Aug 2012 07:50

Härligt att vara tillbaka på cykeln igen!

Svar: Ja, verkligen! Benen känns förvånandsvärt pigga idag.
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

08 Aug 2012 20:13

Härligt att det känns så bra att vara tillbaka på cykeln!

Svar: Visst är det skönt med ledighet men jag är en rutinmänniska när allt kommer omkring. Härligt att vara igång igen!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

09 Aug 2012 00:01

Välkommen tillbaka i sadeln! Vad gäller musik så är Tiesto, armin van buuren och Bob sinclair mina favvisar. Har någon av dessa på alla mina spinningklasser.

Svar: Tack för tipsen! Det ska jag spana in på Spotify. Super!!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej