En sallad med inspiration från Raw Food.

5kommentarer

Det går verkligen inte många knop hos mig i helgen. Sjukdomen har totalt tagit mig i sitt våld och jag ligger och tycker hiskligt synd om mig själv. Fram mot eftermiddagen lyckades jag dock ta mig ur lägenheten för att införskaffa lite mat. Jag som nyligen intresserat mig för konceptet Raw Food lät mig inspireras av deras innehållsrika sallader. Ett första försök som jag faktiskt blev riktigt nöjd med.

Vad bestod resultatet av? Jo:
  • Två kycklingfiléer som jag stekte i olivolja, salt och timjan
  • Stekt upp en halv zucchini med samma kryddning
  • Ruccola
  • Skurna tomater
  • Riven vitkål
  • Riven morot
  • En liten näve gojibär
Allt blandades samman med ett avslutande stänk av olivolja. En gnutta aioli på sidan och tada - salladen är klar!


5 kommentarer

Frida

10 Mar 2012 19:12

Ååhh vad god den ser ut! Nu blev jag sugen på sallad :D

Karin FitnessochHälsa

11 Mar 2012 16:02

Mums! Det borde du bli frisk av! =)

Sanna

11 Mar 2012 18:31

Jag mår redan mycket bättre, sedan om det var salladen eller inte vet jag inte :) Hoppas ni håller er ifrån sjuka!

Karro

12 Mar 2012 11:20

Så gott det ser ut, massa smaskiga nyttigheter precis sådant som jag gillar.

Clara&Carros receptblogg

15 Mar 2012 14:17

sv: Haha ja verkligen!! passionsfrukten är så galet god! Din sallad såg dessutom riktigt smarrig ut!:)

Kommentera

Publiceras ej