Lantbuljong från Voltaire.

6kommentarer

Linstokig som jag är lagar jag linsgryta ofta och gärna. Med mycket rotfrukter och en buljongtärning är det lätt att fixa en kastrull full med smak. Jag kan dock bli lite less på dessa standardbuljongtärningar som finns. Nu var det dags för förnyelse!

Dagen till ära prövade jag en ny, lite lyxigare buljong för variation - en Lantbuljong från Renee Voltarie. Många bloggar som jag läser har länge konsumerat Renee Voltaries produkter och varit riktigt nöjda. Jag ligger dock lite efter i mina erfarenheter och det här var min första try out. Jag måste säga att jag är mycket nöjd med produkten. Buljongen gav grytan en god smak utan att bli för skarp eller salt. Eftersom buljongen förvaras som löst pulver i burken istället för i tärningsformat, var det lätt att tillsätta exakt den mängden man ville ha. Dessutom var burken inte speciellt dyr, utan motsvarar ett något högre pris på samma mängd i tärning. Det var dock välinvesterade slantar!





Resultatet blev en mycket god och uppiggad linsgryta och en nöjd konsument. Jag blir direkt sugen på att pröva Renees andra buljongsorter med mer specifika kryddningar.

6 kommentarer

SysterMalin

22 May 2012 20:15

Åh jag älskar också linssoppa! Såg god ut. Ska absolut testa den buljongen nästa gång. På tiden för något nytt känner jag!

Angående "skyr"- jag är också känslig för laktos (ej allergisk, men mår inte alls på "vanlig" mjök), den funkar för mig! Någon enstaka. Tydligen ska det vara skillnad på yogurtkultur. Jaja.. Ha det bra, härlig blogg föresten!

Karro

22 May 2012 20:46

Gott!

Du är väl värd vila efter tre pass. Kolla med the accademy de vet vilket gym som kör functional moves i närheten där du bor.

Emma

22 May 2012 20:57

Sv: ja blomkålsmos är ljuvigt gott - testa! Den där buljongen lät spännande också, har faktiskt heller aldrig testat renee voltarie, så det är nog dags :)

Sanna

23 May 2012 10:18

Malin, tack för tipset, jag måste pröva dem!

Karro, det låter som ett roligt pass, ska absolut kolla upp saken :)

Millan

03 Jun 2012 20:48

Priset har helt klart avskräckt mig från att testa. Men det kanske är dags även för mig snart..

Sanna

03 Jun 2012 23:03

Gör det, som en liten vardagslyx :)

Kommentera

Publiceras ej