Frullar in fredagen.

10kommentarer

Frukost på Xoko tillsammans med min A blev en kanonstart på fredagen och den kommande helgen. Vi försöker att då och då komma iväg på mornarna och äta frukost på något mysigt café. Det är en vardagslyx som jag gärna unnar mig och min respektive!

 

 

I morse kändes det som att det fanns fullt av bra anledningar att lyxfrulla ute:

  • Vi har inga andra att rätta oss efter än oss själva och det är därför bra att passa på.
  • Vi bor i ett område med tokmånga fik, vilket gör det snabbt och smidigt att glida ner.
  • Vi hade ingen god frukost hemma.
  • Det var fredag.
  • Vi hade inte sovit så bra och behövde en extra kick.
  • Vi behövde inte vara på kontoren förrän vid kl. 9.

 

 

 

Xoko serverar inte bara ljuvligt fika som jag tidigare skrivit om, utan de har även riktigt bra frukostar tycker jag. Det går lätt att mixa ihop sin egen frulle med gröt, yoghurt, frallor med olika pålägg, juice och massa annat gått. Allt bröd är nybakat och kaffet och teet är supergott. Dessutom uppfattar jag deras pris som riktigt bra om man tänker på många av deras konkurenter.

 

Trevlig helg!

10 kommentarer

Sofia

12 Oct 2012 18:38

Det var du ni verkligen värda. :)

Svar: Åh tackar :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

12 Oct 2012 19:13

=) Vilken härlig vardagssyssla.

Svar: Oslagbart mysigt, verkligen!
engnuttasocker.blogg.se

Katarina

13 Oct 2012 05:20

Mysigt!

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Elena

14 Oct 2012 11:42

Mysigt! :)

Jag är med i fitnessfighten. :)

Svar: Kul, det ska jag spana in!
engnuttasocker.blogg.se

Sonja

14 Oct 2012 16:19

Mysigt med frukost någon annanstans än hemma! :)
Vi lyxade med brunch ute idag, huuur gott och lyxigt som helst! :)

Ha en riktigt fin vecka!
/ Sonja

Svar: Det är supermysigt och något jag hoppas att vi fortsätter göra.
ha det bäst!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

14 Oct 2012 20:14

underbart! Borde man unna sig oftare :D
Ha en fin kväll!kram

Svar: Det samma!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

14 Oct 2012 21:36

Mysigt, kommer inte ihåg när jag åtfrukost i lugn och ro senast ;0) men det är mysigt med kaos också.

Svar: Jag kan tänka mig det. Men det är just det som jag menar med att jag och A nu är i en tid då vi bara har oss sjäxlva att tänka på. Det är därför bra att passa på tänker jag :)
engnuttasocker.blogg.se

Jenny

15 Oct 2012 12:06

Åh frukost...bästa på hela dagen!

Svar: Ja, jag håller med dig!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

15 Oct 2012 13:15

=) Instämmer.

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

16 Oct 2012 11:20

Ja, ibland är det skönt att få komma iväg o lyxa lite. Det ska man unna sig. Underbart att hinna med det på en fredag. Det gjorde ni bra! :D

Svar: Vi ska försöka få till det fler gånger. Förra terminen var vi lite bättre men nu har vi låtit stressen till jobbet om mornarna ta över. Inte bra!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej