Ett oväntat monsterpass.

9kommentarer

En riktigt skön lördag. Började dagen med nyhetsmorgon för att sedan köra ett rejält pass på gymmet. Jag började med den huvudsakliga träningsfokuset - SATS nya koncept 30-20-10. Därefter ville jag testköra några av de övningar som jag tänkt ta med på mitt förstledda Crosstrainingpass om några veckor. Det blev en träningscirkel med 6 övningar som arbetades 3 varv. Jobb 50 sekunder och vila15 sekunder.
 
 
1. Utfall med bakfoten på stepbräda samt med axelpress med viktplatta. Byte av ben efter 25 sekunder.
 
2. Burpies med upphopp på stepbräda
 
3. Sneda armhävningar. En hand på lådan och den andrai backen och växlar varje rep.
 
4. Triceptsdips.
 
5. Rodd med kettlebells. Blandade breda och smala rodd.
 
6. Djupa gränselhopp på låda. Djupt ner med baken på lådan för att sedan hoppa högt upp med en viktplatta i famnen.
 
 
Jag avslutade sedan med några blandade magövningar som jag ofta gör. Det blev allt som alltett riktigt monsterpass där jag verkligen tog ut mig och pressade på rejält.Jag vet inte hur det kommer sig för det var inte tänkt så när jag traskade till gymmet. Men någonstans under passets gång kände jag mig sådär fulladdad med energi och kraft och med en känsla av att ha all tid i världen. Och vad gör man då? Jo, kör sitt race och njuter!
 
Resterande delen av dagen har bestått av vila, bokläsning i horisontal position. Nu vankas hemlagade hamburgare, rödvin och sällskapsspel. Härliga, härliga helgtid!
 
 

9 kommentarer

Emma

12 Jan 2013 22:11

Åh, vad härligt med ett monsterpass! :) Själv fick jag till mitt första träningspass på en vecka, ren o skär lycka :)

Roliga övningar du körde. Själv är jag dålig på övningar med egna kroppen som motstånd.. Borde bättra mig, finns ju an massa bra fuknktionella övningar man kan köra, med exv stepbrädan eller TRX :)

Och visst är det härligt med helg. Fortsätt att NJUTA! :)

Sv. Det är jag också vanligtvis. Samtidigt så är jag nyfiken och vill gärna testa. Det finns ju faktiskt vissa saker som blir minst lika goda utan socker och smör. Men för mig har det aldrig varit något som ska gräddas i ugnen... Glass, "chokladbollar" och mousser är det som funkar bäst. Och såklart, klassikern fruktsallad :)

Smeten blev faktiskt väldigt smidig, inget svårt för dem att hålla ihop alls. Men, jag hade hoppats på kakor, eftersom det var kakor det stod. Och det var det väl kankse, men mjuka kakor. Jag vill att de ska vara knapriga :)

Svar: Ja, det var riktigt roligt. Så skönt att bara ladda ur totalt! Måste testa TRXn lite mer. Jag har prövat den några gånger men inte blivit någon rutin än. Jag gillar annars att jobba med kroppen bara, tror jag har det från min tid som gymnast.
Jag ska fortsätta spana på din blogg efter fler baktips. Det är ju himla kul att det går att göra sundare alternativ, det brukar också skapa bra variation i smaken också.
engnuttasocker.blogg.se

Helena

12 Jan 2013 23:34

Vilken grymt pass du kört! Go girl:)

Svar: Hoppas du också fått till lite egotid i helgen!
engnuttasocker.blogg.se

Caroline Nilsson

13 Jan 2013 14:36

Sv: Haha ja, har alltid mer energi på natten. :P
Men ja, lyckades somna bättre sen!

Karro

13 Jan 2013 14:41

Vilket pass, låter ju hur kul som helst.

Svar: Det är ju så kul att svettas!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

13 Jan 2013 15:14

Jättegrymma övningar juh! :D Tuffa, men roliga.

Svar: Gillar ibland att verkligen pressa kroppen för att nästa gång ta med lite lugnare. Kontraster varierar och stärker kroppen!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

13 Jan 2013 16:20

pjuh jag blir trött bara jag läser. bara tokjobbiga övningar!:) Bra jobbat!

Svar: Ja, det blev tufft men riktigt roligt!
engnuttasocker.blogg.se

Maria

13 Jan 2013 19:32

Grymt pass!! Härligt, helt i min stil!!
:)

Svar: Min med! Det är kul när man känner att man både har kraft och tid. Då är det bara att köra :)
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

13 Jan 2013 19:55

Härligt med ett sådant pass, duktig du är! Här har det mest blivit yoga... men skönt på sitt sätt!

Svar: Yoga är planerad senare i veckan. Underbart dte med!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

23 Jan 2013 16:59

Bra jobbat!!!! :-)

Svar: Det är kul när energin och tiden finns att ösa på!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej